Anatomy Trains in Training

Anatomy Trains in Training

Het concept ‘Anatomy Trains’ is gebaseerd op het werk van Thomas Myers en James Earls. Anatomy Trains is ontwikkeld vanuit praktijkervaring en onderbouwd door talloze uren in de snijzaal en wetenschappelijke onderzoeken over het myofasciale systeem. De “anatomy trains,” zijn beschreven als 12 eenvoudige lijnen langs myofasciaal weefsel van dezelfde vezelrichting en diepte. De traditionele beeld van menselijke anatomie is verouderd. De Anatomy Trains concepten en cursussen hebben de wereld in het afgelopen decennium stormenderhand veroverd. Professionals in de gezondheidszorg en trainingsbranche zijn steeds meer geneigd om een functionele, vernieuwende, en meer holistische benadering te kiezen.

Cursusbeschrijving

Deze cursus is uniek omdat de myofasciale lijnen benaderd worden als lijnen die trekkracht, spanning, en veerkracht kunnen dragen in plaats van slechts simpele lijnen van communicatie in het lichaam. Door te begrijpen hoe gewrichten krachten kunnen overdragen naar ons myofasciale systeem, krijgt u nieuwe mogelijkheden en vaardigheden om oefeningen met progressies voor elke cliënt persoonlijk op te zetten.

Out with the old – Traditioneel gezien zijn onze oefeningen voor revalidatie, fitness en training gefocust op spieren en op maximale belastingen, zoals tillen, wat we slechts sporadisch nodig hebben.

In with the new – Het is nu tijd om nieuwe principes toe te passen die rekening houden met het myofasciale systeem. Anatomy Trains in Training gebruikt "recoil exercises" met progressies om het 4D neuro-myofasciale systeem te belasten.

Doelstellingen van de Cursus

Bij succesvol afronden van de cursus zullen deelnemers in staat zijn om:

  • De basiseigenschappen en samenhangend natuur van fascia en ‘tensegrity’ te begrijpen.
  • De 12 myofasciale lijnen van Thomas Myers te identificeren en te beschrijven hoe trekkracht, spanning, en veerkracht invloed kunnen uitoefenen op deze lijnen.
  • De unieke BodyReading stijl van Thomas Myers toe te passen.
  • Blessures te voorkomen en sportprestatie te verbeteren met oefeningen die ons belangrijkste manier van bewegen omvat – ‘recoiling,’ en niet alleen concentrische contracties.
  • Herstel, stressmanagement en voeding te optimaliseren voor training en tijdens het herstelproces.
  • Betere balans te krijgen door het gebruik maken van fasciale release technieken voor het neuromyofasciale systeem.
  • Een trainingsprogramma op een veilige en effectieve manier op te stellen.
  • Dynamische stabiliteit, controle en kracht te creëren voor vloeiende bewegingen.

Datums

16-11-2017 - 19-11-2017
Chassé Dance Studios, Chasséstraat 64, 1057 JJ, Amsterdam